Dia Kembali !!!

  Aku duduk termenung di jendela..smbil merenung ciptaan Allah..sungguh indah ciptaan Allah..
  Tiba-tiba azan isyak berkumandang di kawasan perumahan aku
"ALLAHUAKBAR ALLAHUABAR"
  Aku menunggu sehingga Azan habis lalu aku bergegas ke tandas untuk mengambil wuduk..usai mengambil wuduk..aku memakai telekung lalu membentangkan sejadah..
  Aku memulakan solat aku dengan Niat solat isyak...
  Setelah selesai solat aku mengambil Al-Quran...Aku membaca surah Ar-Rahman..aku menghayati tiap bait Ayat Al-Quran yang aku baca..
  Tanpa di sangka-sangka Air mata aku menitik ketika membaca Ayat tersebut...Aku menyengka air mataku lalu meneruskan Bacaan aku..
  Setelah selesai aku membaca Al-Quran..aku membuka telekung..aku set Arlam pada pukul 3:30 pagi untuk bagun solat Tahajjud..
  Setelah selesai set alarm..aku tertidur..
 -------
   Alarm aku berbunyi tepat pada pukul 3:30 pagi..aku bingkas bangun..aku membasuh muka ku sedikit lalu mengambil wuduk...Aku mula memakai telekung dan membentang sejadah..
  Lalu aku memulakan solat Tahajjud..setelah selesai solat tahajjud aku melakukan solat Taubat..
   Setelah selesai aq solat taubat..aku solat hajat...
  Selepas selesai solat..aku membaca Al-Quran..ketika aku membaca Al-Quran..tiba tiba ada cahaya putih dtg..dan duduk didepanku..
  Dia memandang aku..dia mula berbicara kepadaku..
  "Awak..."katanya
  "Ye saye"Jawab aku..
   "Lagi 10 hari saya akan dtg..awak tunggu sya tau..teruskan Amalan yang awak lakulan.."katanya lagi.
   "Tapi 10 hari tu lama sgt awak..sya rindu awak.."Kataku sambil menangis..
  Dia menyengka air mata aku..
  "Sya x blh dtg awal..awk tunggu sya lgi 10 hari..sya jnjii..sya akan dtg.."Pujuknya..
  Aku menganggukkan kepala tnda faham..dia memberikan senyuman kepadaku..dan tiba tiba dia hilang begitu sahaja..
  Aku mencari cari kelibatnya..tpi x jumpa..aku beristigfar..lalu meneruskan bacaan Al-Quran aku..
-----9 hari kemudian---
  Aku membelek-belek kalander..aku menghitung hari..detik..masa..bila dia akan dtg...dan..esk dia akn dtg kepadaku!
  Aku menangis kegembiraan...Ramadhan akan kembali pada esk harinya..
 Betapa girangnya hati aku..tidak sabar hendak beramal bersama Ramadhan...
  Marhaban Ya Ramadhan

Nukilan : Puteri Zuliekha

Ulasan